شرکت موج افزار مهرگان کیش ارائه کننده راهکارهای تلویزیون تعاملی IPTV

تلویزیون تعاملی، جذاب و تماشایی

در گذشته برای تماشای برنامه مورد علاقه خود می بایست در زمان مشخص در مقابل تلویزیون می نشستیم و اگر به هر دلیلی موفق به این کار نمی شدیم کلا برنامه را از دست می دادیم، اما امروز روال تماشای تلویزیون به طور کل تغییر کرده بصورتی که مجموع این تغییرات به صورت سیستمی ظهور کرده به نام IPTV یا تلویزیون تعاملی که همان تلویزیون معمولی در بستر نوین با قابلیت های ارزش افزوده متنوع و کاربردهای فراوان می باشد.
IPTV می تواند در بیمارستان ها، هتل ها، سازمان ها و مجتمع های مسکونی و غیره کاربردهای متنوع داشته باشد.
شاید در ظاهر این طور به نظر برسد که در بیمارستان ها کانال های آموزشی برای کادر درمانی و بیماران بیشترین اهمیت را دارد و یا در سازمان ها، کانال های اختصاصی و تبلیغات و برندینگ، بیشتر خودنمایی می کند یا در هتل ها ارائه خدمات هتلی و جلب رضایت مشتری دلیل استفاده از IPTV است و همچنین در مجتمع های مسکونی بیشترین کاربرد تلویزیون تعاملی جنبه سرگرمی آن است. اما اگر کمی دقت کنید ویژگی هایی در تلویزیون تعاملی وجود دارد که آن را همواره جذاب و تماشایی می سازد.
آنچه برای تمام کاربران IPTV در هر محیطی بالاترین اولویت را دارد 3 ویژگی مدیریت زمان، اختصاصی سازی و هدفمندی در ارائه محتوا است. تماشاچیان تلویزیون دیگر حاضر به صرف وقت خود مقابل تلویزیون نیستند و ترجیح می دهند برنامه مورد علاقه خود را در زمان دلخواه در مکان دلخواه تماشا کنند و این یعنی پخش برنامه ها به ساعت شما.

شرکت موج افزار مهرگان کیش ارائه کننده راهکارهای تلویزیون تعاملی IPTV

به این ترتیب دیگر هیچ برنامه ای را از دست نخواهید داد و از زمان اختصاص داده شده برای تماشای تلویزیون بیشترین لذت را خواهید برد و از طرفی ۲سویه بودن تلویزیون تعاملی سهولت دسترسی به محتوای دلخواه را به راحتی امکان پذیر می سازد تا حدی که علاوه بر تماشای تلویزیون انجام انواع Game، TV Banking، TV Shopping و غیره هم براحتی انجام پذیر است.
شاید بسیاری بر این عقیده باشند که با گسترش اینترنت و شبکه های اجتماعی دیگر کسی تلویزیون تماشا نخواهد کرد، این در حالی است که شرکت های فیلم سازی هر روز با تولیدات جذاب تر و با کیفیت تر و ارزان تر مخاطبان را سرگرم می کنند تا بدانجا که استیون لوی روزنامه نگار آمریکایی در مقاله خود که در وب سایت وایرد منتشر کرد اظهار می دارد که اپل، گوگل و فیسبوک قصد انجام سرمایه گذاری های عظیم چند میلیاردی را در تولید محتوای ویدیویی دارند و این در حالی است که آمازون و نت فلیکس زودتر از آنان وارد این حوزه شده اند. از طرفی تلویزیون ها هم اخیرا با تکنولوژی های جدید وارد بازار می شوند چه بسا امروز تلویزیون هایی در بازار موجود است که سیستم عامل و یا رسیور دارند و قابل انعطاف، قابل حمل و تعاملی هستند و تصاویر را با سایز بزرگ و با کیفیت باورنکردنی نمایش می دهند.
پس قوانین تماشای تلویزیون نحوه مصرف و پرداخت هزینه سرگرمی بزودی تغییرات اساسی خواهد داشت و تلویزیون سنتی با آن محدودیت های زمانی و مکانی به خاطرات گذشته تبدیل خواهد شد و شیوه لذت بردن ما از تماشای تلویزیون و صنعت سرگرمی به شکل IPTV های مولتی پلت فرم (با قابلیت های تماشای تلویزیون بر روی انواع دستگاه های مختلف) در هر زمان و هر مکان جذاب و تماشایی تر خواهد شد.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top